top of page

KÖVETELMÉNYELEMZÉS

Több kutatás igazolja, hogy az informatikai projektek nagy része sikertelen. Sikertelen többek között azért, mert:

  • a szoftver nem készül el határidőre;

  • az elkészült rendszer nem éri el a tervezett célját;

  • többe kerül a fejlesztés, mint ahogy eredetileg tervezték;

  • nem úgy működik a szoftver, ahogy az üzlet elképzelte;

  • a rendszerben nagyon sok a hiba;

  • az elkészült rendszert nem szeretik a felhasználók, mert bonyolult;

  • átadott szoftver üzemeltetési költsége nagyon magas; 

  • a projekt, és ezáltal a szoftver nem követi le a változó környezetet;

  • nem sikerül jól kezelni a függőségeket, kockázatokat;

  • bármilyen fájó bevallani, nem kompetens emberek dolgoznak a projekten.

Több helyen tapasztaltam azt, hogy a projekten dolgozók már a projekt elején világosan látják, hogy sikertelen lesz a projekt, és mégis nekivágnak, mégis elindulnak ugyan azon az úton, mint amit már az előző IT projekt kapcsán végigjártak, és a végén az eredmény sikertelen projekt lett. 

Vajon miért gondolja mindenki, hogy az IT-ban már 20 évvel ezelőtt is létezett problémákra nincs megoldás? Pont az IT-ban ne találták volna már ki, hogy min kell változtatni? Pont az IT-ban, ami olyan dinamikusan fejlődik?

A jó hír, hogy már kitalálták a megoldást. Sok eszköz a rendelkezésünkre áll, hogy meglegyen az esélyünk sikeres IT projekteken dolgozni.

Mi kell a sikerhez?

  • Ne álljunk neki egy, másfél éves projektnek! Daraboljunk!

  • Ne álljunk neki mindennek egyszerre! Haladjunk felülről lefelé! Visio- Scope felméréstől, a folyamatok, majd funkciók felé.

  • IT szakemberként tanítsuk az ügyfelet, hogy kell sikeres IT projektet csinálni! Hiszen ez is a dolgunk!

  • Követelmény elemzés során rajzoljunk, és rajzoljunk! Segít a megértésben, a fókusz tartásban, és könnyebb átlátni, értelmezni, mint a szöveges leírás.

  • Folyamatosan kezeljük a kockázatokat!

  • Ne akarjunk mindent is lefejleszteni! Mindig csak a legfontosabbra fókuszáljunk!

Mit tudok segíteni?

  • Az ügyfélnek abban, hogy kitalálja mi is a vízió, mi a cél.

  • Fel tudom mérni a termék a scope-ját.

  • Ha nagy a scop, tudok segíteni a projekt feldarabolásában, mivel a sikeresség függ a projekt méretétől is.

  • Figyelek rá, hogy a megfelelő személyek, a megfelelő mértékben kerüljenek bevonásra a projektbe.

  • Tudok abban segíteni, hogy jól megértsük az üzleti követelményeket, problémákat, hogy ne legyen félreértés, ne legyenek ellentmondások. Sikerüljön jól megérteni, hogy az igénylő mit is szeretne. A követelményelemzés eredményeképpen az ügyfél és a fejlesztő is ugyanazt értse a feladaton.

  • Ha megszületett a szükséges funkciók listája, segítek az ügyfélnek megtalálni a legfontosabbat, hogy a fejlesztés érték-vezérelten történjen. 

  • Segítek abban, hogy mielőbb elkezdődhessen a fejlesztés, és segítek kialakítani azt a folyamatot, hogy mielőbb eredményt lásson az igénylő, hogy mielőbb kiderüljön, jól értettük-e meg az igényt, a problémát.  

  • Meg tudom fogalmazni a fejlesztőknek a feladatokat user story formájában.

  • Folyamatosan keresem, és kezelem a kockázatokat, függőségeket.    

  • Meg tudom tanítani másnak is, hogyan kell jól köveleményt elemezni, ezáltal növelni a hozzáértő kollegák számát.                                                                                  

Tudok abban segíteni, hogy megadjuk a projektnek az esélyt, hogy sikeres legyen!


Engem keresel, ha fontos, hogy tudd, hol is tart a projekt! 

Ha fontos, hogy beleférjünk a költségekbe, hogy tudd, mennyibe is kerül egy funkció.

Követelményelemzés: Services
bottom of page